een hele toffe week, met esther - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu een hele toffe week, met esther - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu

een hele toffe week, met esther

Door: mama en papa

Blijf op de hoogte en volg familie

19 December 2009 | Kenia, Nairobi

wat een toffe week hebben we achter de rug. zondag zijn we gelijk naar yaya gegaan, dat is een winkelcentrum met een masaimarkt. esther heeft hier gelijk lekker kunnen shoppen (mama maar afdingen).

op maandag zijn we naar lake narvasha geweest en naar de crater lake. het was echt super gaaf, echt een hele mooie ervaring. lekker met een bootje op de rivier, nijlpaarden van dichtbij kunnen bekijken. pelikaanen, flamingo's en waterarenden langs zien vliegen.
nadat de boottoch van 2uur voorbij was gingen we weer aan land. lucas riep mama aap mama aap, mama zegt nog "nee die zitten verder op niet hier"......mama had het mooi fout. boven ons hoofd een hele groep apen die lekker aan het eten waren. ons manneke had het toch even super goed gezien. nadat we hier alles bekeken hadden zijn we naar de crater lake geweest. een drijvend restaurant, nadat we hier gegeten hadden weer op weg naar ons appartement. op weg naar huis kwamen we nog wel wat tegen. voor de auto een giraf, zeebra en hertjes ongelovelijk. gewoon voor onze auto, echt heel bijzonder.

op dinsdag hebben maar weer een shopdagje ingelast, naar westgate. dit is van de mooiste winkelcentum van nairobi (volgens mama).

woensdag weer een dagje om niet te vergeten. eerst zijn we naar het olifantenweeshuis geweest, papa en mama blijven dit geweldig vinden. gelukkig vond esther dit ook gaaf. dit keer waren we op tijd en konden we ook de baby's zien. er was er zelfs een bij die met zijn slurf lucas probeerde aan te raken. echt super. nadat we dit gezien hadden zijn we naar de struisvogelboerderij geweest. in het begin vond mama het maar niks en papa dacht wat is dit nu. maar........je kon er op een struisvogel rijden. papa ging er als onze held op zitten (speciaal voor stef op de foto) mama, lucas en esther durfde niet. nadat we er lekker hebben gegeten vonden we het tijd om richting huis te gaan. morgen weer een dag.

donderdag was voor papa en mama een spannende dag. eerst de gardian op visite en daarna naar de kinderbescherming. esther werd op sleeptouw genomen door deborah en ging naar de slopenwijken. kinderbescherming leek ons heel spannend maar viel allemaal wel mee, weer iets achter de rug.

vrijdag hebben we met leon, debby, ruben en romeo kerst geviert. ja jullie lezen het goed kerst geviert!!! fam van es mag namelijk voor kerst naar huis, echt super dat ze het voor elkaar hebben. wij zullen ze heel heel heel erg gaan missen. gelukkig konden we nog deze leuke dag met ze vieren, kadootjes, lekker eten en veel gezelligheid.

vandaag zaterdag hebben we rustig aan gedaan, lekker wat drinken bij armani en daarna s'avonds wat gegeten bij java. ja en dan is het al weer tijd om afscheid te nemen van esther, vanavond vliegt ze al weer terug. jammer maar het was super leuk om haar hier te hebben.

dank je wel voor de leuke week

groetjes selma, frank en lucas

• 19 December 2009 - 19:51

Esther:

Jullie ook bedankt voor alles! Heb het super naar mijn zin gehad en is een ervaring die ik nooit meer ga vergeten. En natuurlijk dat ik als eerste van de families lucas in mijn armen had en lieve kusjes mocht ontvangen:D

Tot snel

Liefs esther