the week after - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu the week after - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu

the week after

Door: mama en papa

Blijf op de hoogte en volg familie

25 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

zondag ging papa weer voetballen, lucas vind het altijd leuk om naar de nederlandseschool te gaan. hij kan daar lekker spelen en mama hobbeld wel achter hem aan. na het voetbal vroegen sean en shirley of we weer meegingen naar het hotel waar we laatst gegeten hadden. daar zeiden we geen nee tegen, je kunt daar lekker zitten en lekker eten. nog even genieten van de tijd hier.

maandag was sam (zoontje eugenie) jarig en zouden papa, mama en lucas naar amani gaan. helaas 10 min voordat we zouden vertrekken telefoon van sam (lan) dat hij vandaag onze visum wilde verlengen. nou daar ging onze planning, wachten op sam. die kwam rond 11 uur aanzetten, hij gooide wat papieren af en die kwam hij later weer ophalen. rond half 12 kwam hij de papieren halen en onze paspoorden. rond 5 uur s'avonds nog geen sam (lan,) maar even bellen. ja ik zit te wachten op een auto. gelukkig om half 7 al onze papieren terug, blijft altijd spannend om belangrijke papieren uit handen te geven.

dinsdag had mama zin om nog te gaan shoppen. de laatste dingen die we nog wilde kopen hebben we gekocht en nog even een lekker bakkie doen bij java. de rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan thuis, morgen wordt het een drukke dag.

woensdag moest lucas naar de dokter, bij de ambassade hebben ze namelijk een gezondheidsverklaring nodig. als je die niet hebt mag hij niet mee naar nederland. osiah moest het zelfde hebben dus fam spelman zijn ook meegegaan. na het uitje bij de dokter zijn we naar een kralenfabriek gegaan KAZURI. dit wilde mama nog heel graag zien voordat we naar nederland gaan. wat was het gaaf om te zien hoe ze die kralen maken en wat zijn die sieraden mooi. zelfs papa vond het leuk om dit allemaal te zien. naast de fabriek heb je een heel mooi restaurant karen blixen en omdat er toch gegeten moet worden dan maar daar (hahahahaha heel vervelend). na de lunch naar huis toe lucas was bek af.

rond een uurtje of 4 waren we bij rob, wendy, aubrey en valery uitgenodigd voor een bbq. papa, mama en lucas hadden hier heel veel zin in. voordat we weg gingen werd er door lucas heletijd aubrey en valery geroepen, echt kei leuk om te horen. eerst lekker geborreld en daarna ging onze chefkok rob aan de slag met de bbq. de tafel was gedekt met lekkere salades, mais, aardappels, groentes en super lekker vlees. echt een aanrader restaurant van kasteren (hihi). het was een super gezellige middag/avond, zeker voor herhaling vatbaar maar dan in tilburgia.

groetjes selma, frank en lucas

• 25 Februari 2010 - 09:35

LDRR:

Leuk dat jullie nog naar Kazuri zijn gegaan. In Nederland willen we alle details horen, want dat hebben we net gemist. Nog even lekker genieten he ? Vooral van het weer. Daar denken wij na 2 maanden zelfs nog vaak aan terug. Tot gauw !!

groetjes,

Léon Debby Ruben Romeo

• 25 Februari 2010 - 12:54

Heidi:

Spannend allemaal hoor, als alles meezit dan zijn jullie volgende week alweer in Nederland!

Ben benieuwd hoe de hondjes op Lucas reageren maar ook andersom natuurlijk!!

Groetjes,

Heidi

• 26 Februari 2010 - 09:25

Teun:

Hey!
    Wat een grappig verhaal! Komende week is het zover! De terugreis! Voor het eerst dat Lucas in een vliegtuig zit! Zal hij beslist heel tof vinden!Veel suc6 hiermee en tot binnenkort!

Groetjes Teun

• 26 Februari 2010 - 15:50

Bram:

Wow, de tijd vliegt ineens, nog snel dit snel dat...nou geloof me je zult het niet missen, want er gaat niks boven Tilburg ;-)

Succes nog even en geniet ervan...dikke knuffel en tot snel !

• 28 Februari 2010 - 11:08

Fam. Dijkstra :

als we jullie berichten lezen zijn we vaak blij en ontroerd.
    de laatste berichten vinden we wel spannend en vaak lezen we het terwijl het zweet in de handen staat, niet omdat er iets niet goed zou gaan, maar juist wel omdat alles nu zo definitief dichtbij komt.
    we kunnen niet wachten om jullie als echt gezinnetje te verwelkomen
    wat zal er een last van jullie afvallen als jullie weer in je vertrouwde omgeving bent en je niet meer op je tenen hoeft te lopen.
    hou vol, jullie doen het geweldig en tot snel!

• 28 Februari 2010 - 19:12

Tante Miran:

We kunnen niet w88!!! Ik hoop snel te horen wanneer D-day is moppies ;-) dikke kus