Met Opa en Oma naar de 14 Falls - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu Met Opa en Oma naar de 14 Falls - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu

Met Opa en Oma naar de 14 Falls

Door: opa huub

Blijf op de hoogte en volg familie

24 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

Gisteren zijn we met z'n allen naar de 14 Falls geweest. Een deel in de rivier waar het water via 14 watervallen naar beneden komt kletteren. Dit ligt op ongeveer 2 uur rijden van Nairobi. De totale breedte van de watervallen tesamen is ongeveer 100m. Om de watervallen van dichterbij te kunnen bekijken hebben we de hulp van enkele gidsen ingeroepen. Na wat discussie over de prijs konden we met ze op pad. We maakten wat foto's en na 200m op het pad langs de rivier, werd ons duidelijk gemaakt dat het verstandig was met de boot naar de overkant te varen als we de watervallen goed wilden zien. We lieten ons overhalen om gezamenlijk in het gammele bootje naar de overkant te varen (30-40m). Aan de overkant hadden we inderdaad een beter zicht op het naar beneden donderende water. Aan de overkant zijn we via de rotsen omhoog geklommen om weer naast de watervallen uit te komen.Op de vraag "hoe komen we nu weer terug naar het beginpunt" werd lachend verteld dat we via de rotsen in het water, over de waterval, naar de andere kant moesten lopen. We keken elkaar aan en besloten dat het wel te doen moest zijn met de hulp van onze gidsen.Oma was in haar element en ging met haar begeleider als een speer. De rest deed het wat rustiger aan, want het was toch lastiger dan het eruit had gezien. Er waren stukken bij dat je door het flink stromende water moest lopen. We trokken veel bekijks van de mensen aan de kant die ons aanmoedigden.. Voldaan en nat tot aan het kruis kwamen we aan de overkant. Lucas die de hele tocht in de rugdrager op de rug van Papa had gezeten vermaakt zich onderweg kostelijk. Er gebeurde veel en er was dus ook veel te zien. Ondanks dat zijn middagdutje er bij in was geschoten bleef hij maar opgewekt.Het was voor ons allemaal een onvergetelijke tocht.Maar dat zal wel blijken uit de foto's.

• 25 Januari 2010 - 01:40

Petry En Frits:

Wat een leuke foto's. Wel iets anders dan Great Falls he. Leuk, die foto van oma en opa samen op de rots. LIEF!!!
    Geniet er nog even van. Dan naar huis en kunnen we alle verhalen horen. Selma en Frank, veel sterkte voor de laatste loodjes. Nog even en dan zijn jullie met zijn drietjes eindelijk thuis.

• 25 Januari 2010 - 11:40

Heidi:

Halloo allemaal,

Als jullie dit ahdden geweten, dan was de korte broek aangegdaan en slippers in de tas!! Maar een ervaring die je niet snel gaat vergeten!

Volgende keer niet klef allemaal op die foto's hahahaha!!

Groetjes,

Heidi

• 25 Januari 2010 - 12:27

Edo En Jessica:

Bedankt voor het mooi schouwspel. We hebben ons kostelijk vermaakt aan de 'overkant'.

• 25 Januari 2010 - 13:27

LDRR:

Hey stoere binken,

Gaaf dat jullie ook via de waterval zijn gegaan. Wij vonden het destijds een hele bijzondere ervaring. Zo mooi en avontuurlijk. Het is een schitterende plek. Leuk dat jullie het met zijn allen konden meemaken. Stoer ook van Opa en Oma !

groetjes,

Léon en Debby

• 25 Januari 2010 - 21:56

Esther:

heeey wat gaaf zeg. Echt een hele mooie ervaring. Wat is ons manneke toch een schoonheid he. Ben blij als ik hem in maart weer mag zien mis hem wel hoor. Geef hem een dikke kus van me. En doe de groetjes aan me grote vriend john.

Dikke kus esther

• 10 Februari 2010 - 12:13

Ronny:

Hoi blijde ouders!!!

Echt geweldig om te zien hoe voorspoedig het allemaal gaat! Ik hoor dat jullie alweer bijna terugkomen.

We hebben hele leuke verhalen van opa en oma gehoord en we zijn nu wel erg nieuwsgierig naar Lucasje.

Ook hoorden we dat de cadeautjes een succes waren, gelukkig!

Ik moet echt zeggen dat ik het super vind om jullie met de kleine bezig te zien en weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.

Heel veel succes en tot snel!

Groetjes en een dikke kus voor Lucas van Ronny, Dorethy en Jejouan