tijd gaat snel, al weer een week voorbij - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu tijd gaat snel, al weer een week voorbij - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu

tijd gaat snel, al weer een week voorbij

Door: mama en papa

Blijf op de hoogte en volg familie

22 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

zondag hebben we opa en oma straatman de olifantjes laten zien. deze keer was lucas helemaal uitgelaten, de olifantjes gingen namelijk in bad. na het bad werd de modder opgezocht, dit was om af te koelen. vanuit de olifanten zijn we naar bomas geweest. hier kun je zien hoe de stammen in kenia geleeft hebben en sommigen nog leven. het was echt heel leuk om te zien dat de verschillende stammen allemaal een andere manier van bouwen hadden. lucas komt hoogtwaarschijnlijk uit de kikuyu stam, dit waren de mooiste hutje uit hout. ze hadden zelfs een oma hut, we vroegen ons alleen af waar opa moest slapen want daar was geen hut voor. na het wandelen tussen de hutje was het tijd de traditionele dans. helaas was lucas zo moe dat we niet alles hebben afgezien (volgende keer beter).

maandag was een rustige dag lekker naar armani geweest. lucas heeft daar lekker kunnen spelen en de rest van de familie heeft lekker van he weer kunnen genieten.

dinsdag zijn we vertrokken naar njoro, met een tussenstop bij lake naivasha. bij lake naivasha hebben we eerst een boottocht gemaakt, zo mooi om lekker op het water te varen. na het varen hebben we lekker gelunchst, lucas vond het helemaal geweldig met zijn alle lekker weg. vanuit daar zijn we naar treehouse gereden in njoro, waar we een heel mooi huisje gehuurd hadden. na een lekkere bobbel weg, oma en mama helemaal door elkaar geschut, kwamen we aan. papa was gelijk helemaal gelukkig, een tafeltennistafel. lucas, mama, papa en opa hebben gelijk een balletje geslagen terwijl oma foto's maakte. en om papa nog blijer te maken, hadden ze ook nog een huisdier voor ons geregeld. een super lieve hond, die ons huisje s'nachts bewaakte en overdag helemaal lekker lui bij ons kwam liggen.

woensdag begon de dag niet helemaal goed. de auto was stuk.....john helemaal over de rooien, terwijl opa en mama probeerde om de monteur te helpen werd john steeds chagier. er was zoveel kapot dat er iemand moest komen om heel de auto na te kijken.
gelukkig was die man er binnen een half uurtje, hij kreeg hem wel aan de praat, maar de trip ging nu wel richting nairobi (we durfde niet verder meer te reizen).

vandaag zijn we naar the nest (kinder te huis) geweest, opa en oma vonden het fijn om te zien dat lucas hier goed verzorgd is geworden. de verzorgers waren blij dat ze lucas weer zagen en vonden hem er allemaal goed/blij uitzien. de nest is heel dichtbij de villagmarkt, waar we dan ook naar toe zijn gegaan. hier is op vrijdag een masaimarkt opa en oma vonden het heel leuk om dit te zien. hele mooie spullen die je helaas niet in de koffer mee kunt nemen. na deze voor lucas vermoeiende dag zijn we lekker naar huis gegaan. omdat we s'middags warm gegeten hadden, hebben papa en mama voor opa en oma samosa gemaakt en ze waren weer lekker.

dikke knuffel selma, frank en lucas

• 22 Januari 2010 - 21:17

ELM:

Jullie zijn bij Kembu Cottage/Njoro geweest! Wat een prachtig fotootje van Lucas daar! We hebben er mooie herinneringen liggen. Leuk om jullie daar nu ook met de opa en oma van Lucas te zien.

• 23 Januari 2010 - 00:49

Petry En Frits:

Hallo allemaal,

blij om weer iets te horen van jullie hoor. Elke dag kijken en steeds geen bericht. Maar gelukkig, alles is goed en ik zag dat oma al lekkere rode (au) armpjes heeft. Geniet er nog lekker van met zijn allen.

groetjes

Petry

• 23 Januari 2010 - 13:28

Tante Kitty:

Hoi allemaal,
    Wat fijn dat jullie het met zijn allen zo goed naar jullie zin hebben.
    Ben blij dat Huub en Nelly zo genieten maar het zit er al weer zo op.
    Ik vind dat Lucas er goed uit ziet hij kijkt erg gelukkig en dat is fijn om te zien.Geniet ze nog met Opa en Oma en tot gauw want nu begint voor jullie het aftellen om weer naar Nederland te komen.Groetjes en een knuffel van Tante Kitty x.

• 23 Januari 2010 - 13:45

Thomas En Gerda:

hoi frank selma en lucas wat gezellig dat lucas zijn opa en oma er zijn dat is een feest maak het gezellig een fijne tijd met ze maar nu gaat het korte dan zijn jullie zo weer hier bij oma rina en opa wolf groeten van ons

• 24 Januari 2010 - 09:48

Reinier En Chantalle:

Hoi daar. Dat ziet er gezellig uit zo met z'n allen. Leuk dat Huub en Nelly er zijn, zullen de andere opa's en oma's jaloers op zijn. Maar goed: ook voor ons gaat het aftellen nu beginnen. We kunnen niet meer al te lang wachten hoor. Maar goed geniet er nog van en bekijk nog allemaal leuke plaatsjes......... Groetjes van ons. (En de kids natuurlijk.Die slapen nu bij opa en oma) XXXXX

• 25 Januari 2010 - 21:58

Esther:

Heey dit is ook weer leuk om bepaalde dinge terug te zien waar wij ook zijn geweest. Erg leuk!!!
    Goed dat jullie er nog van genieten want duurt niet meer zo heel lang voordat jullie terug zijn in nederland.

Kus esther