lekker het nieuwjaar in - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu lekker het nieuwjaar in - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van familie straatman - WaarBenJij.nu

lekker het nieuwjaar in

Door: mama en papa

Blijf op de hoogte en volg familie

08 Januari 2010 | Kenia, Nairobi

zaterdag werden we door deborah en jemoo uitgenodigd om een bakkie te doen bij java. nou dat is altijd super gezellig en hebben dan ook zeker geen nee gezegd. om 11 uur zaten we lekker aan de koffie met een stuk gebak erbij. een lekker begin van de dag. de rest van de dag hebben we lekker gerelaxd.

maandag was het helaas slecht weer. lucas heeft aan papa en mama gevraagd of ze een sms naar sam en jemoo wilden sturen. lucas had zin om naar kids world te gaan. helaas kon jemoo niet komen en zijn we met sam en zijn mama (eugenie) gegaan. lekker in de ballenbak spelen en met de ballen gooien. dat vonden lucas en sam allebei geweldig. om half 6 ging de deur van kids world dicht en werden papa en mama uitgenodigd om bij eugenie te eten. haar hulp had gekookt, het was echt super lekker. een leuke en lekkere afsluiting van een heerlije dag.

dinsdag zijn papa en mama lekker thuis gebleven en hebben ze een tent gebouwd voor lucas. dit vond lucas wel raar in het begin maar toen hij door had wat het was vond hij het geweldig. lekker luieren, eten, spelen en slapen in de tent. hopelijk komen volgende keer mijn vriendjes op visite en kunnen we samen spelen in de tent.

woensdag had mama s'middags kookles.
we hebben geleerd hoe we samosas/chapati. best in gewikkeld maar wel erg lekker en zeker thuis te doen. het was super leuk om zo met een groep dames aan het koken te zijn. petje af voor rob met al die vrouwen en kinderen om hem heen.

donderdag zat eugenie wat moeilijk in haar tijd, ze moest nog wat werk doen. papa en mama hadden voorgesteld om op sam te passen. lucas vond het echt tof dat papa en mama dat gingen doen. we gingen namelijk met zijn alle zwemmen, erg leuk. na het zwemmen hebben sam en lucas in de gym nog wat gespeeld. dat is een leuke ruimte om rond te snuffelen en wat gewichten te tillen. lucas tilde al 4 kilo op hahaha. sam heeft het heel goed gedaan en ging daarna weer lekker naar zijn mama toe.

vandaag heeft mama aan papa les gegeven. lekker met zijn drietjes in de keuken. john onze chauffeur/vriend kwam koffie drinken. hij heeft dus als keniaan papa en mama's samosas geproefd....we zijn geslaagd hij vond ze super heerlijk. lucas kon er ook trouwens geen genoeg van krijgen, hij vond ze erg lekker.

groetjes selma, frank en lucas xxx

• 08 Januari 2010 - 17:10

Eric:

Klinkt allemaal weer gezellig daarzo. De samosas komen we over een paar maanden hier in Tilburg wel proeven. Groetjes Eric, Karin, Fabienne en Isabelle.

• 09 Januari 2010 - 12:21

Opa En Oma Straatman:

over 4 dagen zijn we bij jullie,we kijken er erg naar uit.

• 09 Januari 2010 - 13:21

LDRR:

Goed om te zien dat ons zwembad nog gebruikt wordt. Je had zeker niet verteld dat je ging zwemmen Frank ? Anders was het vast gaan regenen ! Veel plezier. Klinkt gezellig allemaal.

groetjes,

Léon Debby Ruben Romeo

• 10 Januari 2010 - 10:44

ELM:

Mmmm, samosa's! Wij zijn wel geïnteresseerd in het recept! Als ze zelfs door een Keniaan zijn goedgekeurd....

Enan, Liesbeth, Michiel

• 12 Januari 2010 - 11:58

Chantalle:

Weer een gezellige week voorbij. Als je straks thuis bent, moet je wel elke dag iets gaan verzinnen. Lucas is het al echt gewend dat je bijna elke dag ergens naar toe gaat. Zijn samosa's niet van die half ronde broodjes???

• 12 Januari 2010 - 18:48

Tjoeper:

He Fam Straatman,
    Het begint hier een beetje saai te worden bij Irene :D
    Ik lees dat het daar allemaal naar wens gaat avontuur naar avontuur (sinterklaas,kerst,oud en nieuw, uitstapjes ga zo maar door).
    Dat is mooi, Ik heb van Ster en Reinier gehoord dat de zaker er goed voor staan. En daarom hoop ik dat dan eindelijk EINDELIJK!!!!!!!!!!! jullie over 10 weken weer als een gezin terug in Nederland zijn.
    Het ga jullie goed ik wens jullie naar tuurlijk ook nog de aller besten wensen voor oa 2010.
    gr en een krulbal om het netje. Tjoep

• 13 Januari 2010 - 09:46

Petry En Frits:

Hoi Selma, Frank en Lucas,

Wij wensen jullie een hele fijne tijd toe met oma en opa Straatman.

Fijn he, visite uit Nederland!!!!

groetjes

Petry en Frits

• 16 Januari 2010 - 05:54

Daan:

Hej familie straatman,

We willen jullie nog wel terug!!! Klinkt allemaal onwijs leuk en Selma culinair koken toe maar haha. Nog anderhalve maand en dan zijn jullie weer terug. We komen zeker op bezoek gezellig en gaan van Sel dr kookkunsten genieten haha.

Ciao fam Perez